ONSDAG

Hallådär allihopa, förlåt för otroligt dålig blogguppdatering. Anledningen till det är för att det händer inte så jätte mycket för min del på vardagarna längre nu i slutet av sommarlovet utan det är mest på helgerna, annars är det mest sova bort halva dagarna å sen spontant rännande osv. Ska skärpa till mig det lovar jag.
Iallafall så sov jag till då klockan var runt halv tre, sen stack jag iväg och åt frulle hos Farmor och gjorde henne sällskap enstund. Lite senare drog jag och träffade min plupp en snabbis.
Ikväll så har jag varit hos Farfar och grillat med släkten, umgåtts och spelat lite kort. Riktigt mysigt faktiskt!

Efter grillningen med släkten tog jag en cykeltur med musik i öronen och hamnade på Ica där jag köpte mig en cola och drog vidare å träffade Tobbe ettag utanför honom och pratade lite.

Nu har jag nästan precis kommit hem och poppat mig en skål popcorn som jag tänker unna mig medans jag kikar på några avsnitt från Big brother 2012. Blir en myskväll för min del ikväll, dels för att jag inte orkar att göra något och för att jag känner att jag behöver få vara ensam enstund. Puss!

GRYM KVÄLL/NATT

Haft en supergrym kväll/natt hos Lars med Gustaf, Linn och Alex. Började med att jag å Linn bestämde att vi skulle umgås då klockan var strax efter åtta någon gång. Vi möttes på stan och gick och va med Nadine och Melissa i ungefär en timme, riktigt trevligt faktiskt. Satt och pratade om olika händelser, skrattade och hade det bra. Då klockan var elva drog Linn för att prata med Alex medans jag å Gustaf drog upp till Lars och väntade på dom okså. Längesen jag skrattade så mycket som jag har gjort ikväll/natt. Har haft det galet bra ikväll. Hann även träffa min mest saknade och underbaraste vän Billy under tidigare vid kvällskvisten, blev så glad och energi laddad av att få en kram och få stå och prata med han som har stått mig närmast hjärtat sen 07 i min vänskapskrets. Blev så lättad av att se hans namn på displayen och höra han säga att han var påväg till mig för att säga hej. Älskar överraskningar!
Aja, iallafall så kom jag hem för en halvtimme sen ungefär och avslutar den här dagen med ett avsnitt av Portkod innan jag dejtar kudden, puss!


HUDIKKALASET DAG 1

Hade en riktigt bra kväll igår med olika bra folk. Började med förkepa här med några innan vi drog ner mot stan vid halv 10. Kom hem vid 2 inatt och spydde som en gris innan jag somnade riktigt gott. Har precis vaknat och pratat ihop mig med Linn och ikväll kommer hon å Louise hit innan vi laddar om och drar vidare för dag 2. Mår skit of doom men efter den här kvällen blir det lugnt ettag framöver. Tack iallafall till allt folk som gjorde kvällen så bra som den blev :*


PERFEKTION


AVICII - WAKE ME UP

 

ONSDAG

Vaknade i god tid i eftermiddag och började dagen med att prata med Louise i en timme på luren.

Gick ensväng till Farfar där släkten från Stockholm var och hälsade på, smaskade lite jordgubbar och drack en god Hallon dricka.

Gjorde mig klar, knäppte dessa två somriga bilderna med systemen. Sen for jag iväg på Ica och sen vidare till Louise å umgicks med henne och hennes familj i någon timme.
Drog hem, lagade lite mat och satte igång en film. Nu väntar jag in Miriam, sen kl 12 inatt rullar underhållet in på kontot och då far vi iväg och tankar upp moppen och gör något skoj.
 

JORDGUBBSMYS

Sitter på balkongen med några från släkten och smaskar lite jordgubbar och dricker en kall god hallondricka. Solen skiner och har fått en grym sömn inatt.
Strax ska jag iväg och göra lite ärender, sen drar jag till Louise och är med henne enstund ikväll. Pussis!


MORE THAN PERFECT


Tog mig ett spontant skumbad, tände ljus och drygade med folk på KIK. Ibland måste man ha lite ensamtid och ta sig en funderare och vara i sin egna lilla värld. Satt med hårinpackning okså och har precis myst ner mig i min One piece och känner mig som fräsch på nytt.
Blir en hemmakväll för min del och bara ta handom mig själv och sysselsätta mig med saker som finns att göra här hemma. Hoppas på en lite tidigare kväll en vanligt!


SUMMER ❤




MY DAY

Godkväll på er alla!
Vaknade faktiskt ovanligt tidigt imorse, redan halv 10. När jag vaknade sprang jag iväg till Farmor ensväng innan jag å Mami åkte iväg och hälsade på Mormor, blev väl där cirkus en timme innan vi drog och tog en käk på Donken. Mums!
Tidigare ikväll har jag suttit vid Hamnen och tagit det lugnt, riktigt skönt var det. Passade även på att damma av Systemkameran igen och tog med mig den. Aja, nu ska jag fixa lite grejer å sen sticker jag iväg igen för att träffa en vän. Pussisar!

CRUISING KVÄLLEN

Hade en riktigt trevlig kväll igår med sjukt bra folk. 2 bilder var dom ända som jag fick med mig innan kvällen tog slut, har mobilen begravd i fickan nu mera när jag är ute på så att jag inte tappar bort den.
Började med förkepa hos mig där vi var: Melissa,Maja,Angelica,Julia,Sara,Natta,Jonas,Emil,Adam,Wille,Robin,Hanna,Linnea & Linn. 
Vid nie tiden drog vi ner på stan och jag kom hem då klockan var strax före 2 inatt. Nu är nästa tagg till helhelg på Hudikkalaset med min finaste Louise. Har haft så otroligt bra helger med fina vänner och jag är såå nöjd!


70ÅRS FIRANDE

Precis varit och firat farmor med släkten. Riktigt trevligt faktiskt.
Nu är jag å kusin Terese påväg mot Donken och tänker unna oss en fet meny var. Puss!


IDAG & IGÅR

Hallådär, hann inte blogga igår för att jag hade fullt upp hela dagen. Hade Melissa och Robin på besök igår, fick färgat hår och kikade på film å umgicks. Sen sov Robin hos mig tills idag. Igår var det sista natten jag hade lägenheten för mig själv, alldeles snart kommer Morsan å Brorsan hem och sen sticker vi vidare på 70års fest för Farmor och umgås med släkten för resten av kvällen. 
Tidigare idag så har jag varit på Ica och gjort några ärender med Miriam, varit ensväng in till Mormor och bara tagit det lugnt.
Inför imorgon då det är stor cruising är jag väldigt taggad, samlat ihop några av dom bästa som vi har planerat för partay och sen vidare ner på stan. Blir ensväng in på Hogges och så okså, åh galet nice!

 

MIN ONSDAG

Hej allihopa! Jag startade min dag med en skön promenad med musik i öronen till Ica, sjukt skönt och behövligt var det. Hela eftermiddagen och lite av kvällskvisten har jag spenderat tillsammans med min släkt och firat Farmor som idag fyller hela 70år. Släkten från Norrbotten har okså kommit som ska vara med å ställa till med storkalas för Farmor på Fredagkväll.
Nu har jag precis kommit innanför dörren efter att ha varit och käkat på Kina resturangen tillsammans med min finaste vän Angelica. Vi åt gott och pratade om allt mellan himmel & jord.
Senare kommer förmodligen Miriam å Maja hit och kör en sleepover här eftersom jag fortfarande är ensam hemma till Fredag. Puss!


DON'T DREAM YOUR LIFE, LIVE YOUR DREAM.


NEW NAILS

Kvällens syssla för min del blev att prova på Gelé naglar igen vilket inte har hänt sen innan Nyår senast. Blev inte sådär jättebra men känns så sjukt mycket bättre en innan.
 

PHOTOS


Efter ett mysigt regnväder så är det klart att man sticker ut och tar med sig kameran.

NY KLOCKA

Var på stan ensväng nu idag och köpte mig en ny mindre klocka. Supernöjd!


IGÅR

Var på Hogges igår, helt sjukt vad kul jag hade. Träffade en gammal vän som jag inte har umgåtts med på flera år som jag umgicks mycket med när jag bodde i Hassela. Såhimla kul å få träffa och umgås med dig igen Issa. Var jätte mycket folk och träffade jätte många kända ansikten och hade bra umgänge hela kvällen. Kom hem strax efter halv tre inatt och somnade ganska på direkten. Fick bara en enstaka bild under hela kvällen eftersom jag bosatte telefonen i fickan för att inte tappa bort den. Nästa helg på lördag är det äntligen stor Cruising i stan, sen helgen där på Hudikkalaset. Hur grymt? Sjukt grymt.


FREDAGEN DEN 12/7

Hallå!
Hade faktiskt en riktigt trevlig kväll igår. Hos mig var det Mattias, Adam,Lars, Emma, Miriam, Maja, jag och Louise. Vi för drack lite och umgicks och var allmänt galna. Kvällen slutade med att jag å Miriam tog en fet käk på donken inklusive en glass, sen fick jag både Maja och Miriam med mig hem. Precis vaknat för bara 10 minuter sedan. Bara att tagga om för ikväll blire Hogges. Glad att det blev ganska lugnt igår, precis som planerat.


NEW IN

Sitter på stan och har varit här i några timmar med Louise och geten. Varit lite överallt och umgåtts, träffat Hanna å Robin osv. Nu väntar jag in Miriam för att fixa lite grejer, sen ikväll öser jag å Louise med gott folk. Samma imorgon!
Vi sa att denna sommar är ett YOLO och det är sååå sant, njuter till max!


ONSDAG

Halloj!
Sov ganska länge idag och skönt var det, så underbart med lov. Min kväll har jag spenderat några timmar med finaste å nu sitter jag å Miriam och svullar chips å bara tar det lugnt. Riktigt soft!


MIN KVÄLL

Nu ikväll tog jag tiden å drog hem till min bästavän Felix N och umgicks med honom vilket känns som väldigt längesen. Har nästan precis kommit därifrån. Vi har pratat, nördat candycrush, dunkat musik å känt oss allmänt dryg. Nu ska jag ta något att äta innan jag hoppar till sängs å kikar några avsnitt av Portkod. Ciao!


REPLAY

 

EN NATT I DELSBO

Sitter på österbussen påväg hemåt från en natt i Delsbo med Hanna,Abbe och Jocke. Vi hade det jättemysigt, åkte ut med båten, skrattade som tokar och umgicks. Somnade runt fem imorse, längesen jag skrattade så mycket som jag har gjort i natt, helt sjukt.
När jag kommer hem nu blire en fet middag å sen sticker jag iväg å träffar en vän. Puss!


GÅRDAGENS FESTLIGHETER

Åh herregud vilken kväll igår, jag minns knappt hur jag tog mig hem. Blev alldeles för mycket och första gången det verkligen händer när man börjar se helt svart så lär man sig direkt och nu tänker jag ta mig lugnt så jag inte råkar ut för något nästa gång. Jag har en sån tur att jag har så bra vänner som tar handom en när det blir så. Iallafall så hade jag en riktigt bra kväll av det jag minns, träffade en heldel nytt folk och igenkänt folk som vi umgicks med. Idag mår jag som förtjänat och tänker ligga i solen och ta det lugnt tills jag piggar på mig. Tack till alla som gjorde kvällen bra iallafall :* 


PERFEKTION

Godeftermiddag fina ni!
Vaknade av att Louise ringde mig kl 2 nu i eftermiddag och börja tagga upp mig till att dra ut på Krogen ikväll och partaya lite. Skyndade mig upp, la mig ute i solen med Mami enstund och bara  tog det lugnt och lyssnade på bra musik å pratade med Robin. Nu ska jag börja göra mig klar och sen drar vi ut på Galenskaper. Hoppas på en riktigt bra kväll! Ciao :*
 

AVDAMMAD SYSTEMKAMERA


BÅTMYS I HAMNEN

Halloj! 
Nu ikväll fick jag å Miriam idén om att vi skulle dra till Hamnen och dra ut med båten. Gick bättre en väntat och årade ut ända till Solbryggan å vinkade åt lite igenkänt folk innan vi åkte vidare. Allt som allt tog oss ungefär en timme och det var hur mysigt som helst. Nu har jag precis kommit hem för bara 10 minuter sedan och ska dra vidare å träffa en vän. Puss!


NEW

Har varit på stan ensväng med Miriam och fick med mig ett halsband och ett par örhängen hem. Nu ska vi gå in å säga hej till mormor, sen drar vi vidare mot Hamnen och åker ut med plastbåten å tar oss ett dopp på Maln. Ciao!


BRA EFTERMIDDAG

Hallådär! Senare i eftermiddag har jag varit ute på Maln med Miriam, tänkte ta oss ett dopp men blev inte så för att det blåste så förbannat och blev lite småkyligt. Riktigt soft att bara ligga där och ta det lugnt och prata ba. Stack hem och duschade direkt efter och har varit ensväng hos Louise. Nu ska jag förbereda inför kvällsmyset, köpt lite onyttigheter och väntar in Melissa som ska komma hit. Ska kika på ett avsnitt av Wallander tillsammans med Broder. Sen avslutar jag den här dagen med en kvällspromenad och ett klassiskt besök hos Hanna. 
 

FIRST AID KIT - EMMYLOU



Hejsan!
Jag har gått och blivit tok kär i låten från Portkod, lyssnar om & om igen å ba njuter för att den är så sjukt bra.
Sitter och fyller spellistan på Spotify med en massa lugna bra låtar tills ikväll då jag har planer för att ta med mig filt, fika, ljus,hörlurar och åka iväg på en mysig ensamtid och bara vara för mig själv och samla på mig lite ny energi. Var ettag sen nu så tänkte lyxa till det lite extra.
Nu sitter jag och väntar in Brorsan som snart kommer hem med go käk till mig, sen ska jag ta mig en dusch och försöka få något gjort istället för att bara ligga döende i sängen. Sjukt trött och helt slut efter alla långa nätter. I helgen för min Robins å Louises del så blire Gävle för shopping,solning och åka iväg för att få komma från Hudik ettag. Blir kvar tills Lördag kväll så att det ser jag fram emot. 
Läre kila, uppdaterar mer sen. Puss! :-)

RSS 2.0