HAMNMYS

Hallådär, tidigare ikväll vid sju tog jag och Miriam moppen ut till Hamnen och myste till det lite extra och tog med oss en popcornskål. Satt och pratade mellan allt och himmel å jord medans vi fotograferade en heldel. Blev kvar i nästan 2 timmar och bestämde oss för att sticka vidare ut till Maln där jag tog 3 bilder innan vi åkte därifrån, dom ser ni i inlägget nedan. Nu har jag suttit och lyssnat på lite bra musik i ungefär en halvtimme och ska dra mig vidare ner till Hanna och umgås med henne innan jag tar min nattprommis. Sommarlov är sååå underbart. Puss!

MALN

 

"Tappa inte bort dig själv i dina försök att hålla kvar någon som inte bryr sig om att förlora dig."


DU & JAG MOT VÄRLDEN.

Vännen som alltid finns där, hon som har stöttat mig igenom så mycket. Alla borde ha en vän som du. Du får mig att le när jag helst vill gråta. ❤


SÖNDAG

Blev sent igår, gick ut vid ett inatt och tog en promenad med Tobbe. Kom hem vid halv tre och fyra imorse bestämde jag å Miriam oss för att ta en moppetur till Statoil så var inte hemma förens halv fem imorse. Vaknade för bara en kvart sen, har ätit frukost och Miriam har precis kommit hit. Idag tar jag en riktig softar dag, dels för att det är söndag och för att jag är helt slut. Puss!


SVAR PÅ KOMMENTAR OM MITT FÖRFLUTNA.

Fick en kommentar av en tjej längre bak i min blogg från ett inlägg om mitt förflutna som jag hade publicerat i Maj någon gång. Som ni kan se i den kommentaren som jag valde att göra en print på och lägga upp i det här inlägget så fick jag lite frågor som jag tänkte dela med mig till er alla.
Hur jag kom vidare från hela den där "resan" som jag gick igenom i nästan 4års tid av olycklig kärlek var mest allt stöd jag fick av vänner, nära och kära å av BUP/SOC, psykologer och kuratorer som jag gick till när det började gå ut allt mer över min familj och när jag började stänga in mig och gräva ner mig som mest. Min vardag gick ut tillslut på att sitta på kanten av tågspåret för att i mina tankar då fanns bara dom två orden, GE UPP. Jag fick så otroligt mycket stöd och blev starkare för ju mer jag föll och ställde mig upp efter alla mina fall. I slutet av det hela slog det om för mig totalt, jag började fokusera mer på mina underbara vänner som jag hade vid min sida, lärde känna en massa nytt folk och tillslut träffade jag en annan som fick mig att känna att jag verkligen levde påriktigt och som jag trivdes tillsammans med väldigt bra. Det blev till en bra bit på min väg. Jag märkte nog inte själv riktigt när jag exakt gick vidare utan bara kom på det en dag att nu har jag satt punkt på dom här kapitlen. Jag sumpade Högstadiet från 8an-9an å mitt första år på Gymnasiet och gav upp pågrund av mitt psykiska mående till detta. Dels kunde jag knappt ta handom mig själv OCH för att jag inte klarade av att fokusera på något annat. När jag slutade nian tog jag ett ledighets år från gymnasiet och började istället nu i Höstas för ett försök och det är verkligen ingenting jag ångrar. Om jag kunde så skulle jag helst vela få allt detta ogjort och att jag kunde ha gjort på ett helt annat sätt och skött skolan ändå osv. Men när känslorna tar över är det svårt att tänka på annat. Jag har lärt mig så fruktansvärt mycket och känner mig som en helt ny människa med ny synvinkel på livet och är så sjukt tacksam för allt stöd jag har fått.
I nuläget och från då jag gick vidare och valde andra vägar så känner jag absolut ingenting för den här personen. Jag kan gå förbi honom och känna mig stolt att jag trotts allt motstånd, tårar och sömnlösa nätter så känner jag mig så jävla grym att jag tog mig vidare från den svåraste tiden i mitt liv. Utan allt stöd som jag faktiskt fick så hade jag aldrig stått här idag. När jag tänker efter så är det ett under att jag sitter här och är kvar på fötter levande och kan skriva stolt att jag har gått vidare. Jag har lagt detta bakom mig, visst kommer det stunder så jag påminns om det eftersom det här har varit det värsta jag har varit med om känslomässigt, men det är absolut ingenting som jag gräver ner mig över eller ligger och gråter över längre. Det är som jag skrev där uppe ett avslutat kapitel som jag har satt punkt efter. Ord kan inte beskriva hur otroligt skönt det känns, jag får tårar när jag sitter och skriver. Glädjetårar, fyfan vad jag är stolt över mig själv att jag klarade mig igenom detta. Helt sjukt!

IGÅR

Hade en sjukt bra gårkväll med blandat folk, fick ingen bild under hela kvällen eftersom jag inte hade mobilen på mig. Kom hem strax efter två och somnade ganska direkt. Nu har jag pratat med Louise i en timme och ska duscha, klä på mig och sticka dit ensväng. Tack till alla som var med igår. Puss!


SHOPPING

Idag rullade det in lite mer pengar på kontot och efter min stan runda fick jag med mig denna tröja och smycken med mig hem. Riktigt nöjd!

 

Sitter på stan med Gustaf, Louise, Linn och geten. Strax taggar vi upp och kör på festligheter ute på Maln ikväll med gott folk. Sjukt taggad och på bra humör!


En av mina finaste vänner & bästavän, såglad att jag har dig Lollis!


NEW IN


KÄRLEK


SUNSHINE

Sitter på Miriams balkong och dricker bubbelvatten i solen, asmys!
Tidigare idag var jag på stan å käkade och umgicks med Robin och Linnea. Riktigt trevligt faktiskt!
Aja, i helgen har jag och Linn bestämt att vi ska umgås så det blir ut på äventyr, partaya lite och va med folk. Perfekt! :*


MYS I ONEPIECE

Klassikern då det gäller svull fortsätter. Sitter nere hos Hanna och känner oss allmänt dryg och båda sitter fastklistrade vid telefonerna! Hehe bra kväll.

 
 
 

GLAD MIDSOMMAR

Midsommar och toppen väder. Såhimla nice!
Har precis varit iväg med Miriam och fixat lite och nu ska vi iväg och heja på min Släkt innan vi sticker till henne och sätter igång grillen och väntar in Söderhamns brudarna. Senare drar jag förmodligen till Hampus på Festligheter med gott folk och sen sticker vi vidare. Hoppas på en bra kväll!


NATTMYS MED HANNA

Statoil på natten när man känner sig sugen på onyttigt är standard. Har precis kommit tillbaka till Hanna efter en runda. Nu sitter vi och svullar och pratar om allt å ingenting. Ska strax bege mig hemåt och hoppa till sängs, trött as fuck. Imorgonkväll åker jag iallafall till Delsbo och umgås med saknade vänner. Perfekt! :-)


ÅRETS FÖRSTA DOPP

Kom hem för ettag sen efter en tur till Idenor med Melissa. Trotsade förkylningen och tog årets första dopp, faktiskt så var det riktigt skönt i vattnet. Har precis duschat och nu sitter vi ute på balkongen och har tänt ljus, äter chips och dricker cola. Bra kväll!


A SUMMERDAY

Dammade av systemkameran idag och gick ut och knäppte några bilder med Miriam.
Blev inte direkt så bra bilder men får duga för tillfället.
Nu om en litenstund tar jag moppen och hämtar upp Melissa och sen drar vi vidare ut till Idenor till Långsjön och släpar med oss filtar, lite onyttigt och tar oss ett dopp. Inte direkt det smartaste valet nu när jag är genom förkyld och har haft feber. Äsch, har sagt helatiden att den här sommaren är ett YOLO och det håller jag fast vid. Puss :-)

 

MÅNDAG

Hej allihopa!
Älskar vädret idag, riktigt skönt men ändå inte för varmt. Har precis varit och ätit gott med Kusin och Farmor. Nu ska jag ta en promenad med Tobbe och lätta på hjärtat lite. Alltid skönt att ha någon som alltid förstår och är bra på att ge bra tips. Senare ska jag ta en moppetur med Miriam, sen blir det inte så mycket mer idag. Känner mig fortfarande lite hängig så ska ta mig lugnt så jag piggar på mig. Uppdaterar mer sen, puss!


RAIN


DANI M - NAIV

Livet kan kännas lättare om man har mål att sträva efter och kämpa för. Nu under sommaren har jag några mål som jag ska ha klarat av innan skolstarten i Höst.
1. Gå ner 5 kilo.
2. Bli rökfri.
3. Inte tänka för mycket i onödan.
Varför jag vill gå ner i vikt är för att jag är så sjukt less på att gå runt och känna mig tjock. Man mår alltid bättre av träning okså för den delen.
Varför jag vill bli rökfri är för att jag känner att det totalt har gått över styr och det kostar alldeles för mycket pengar i månaden och luktar förjävla äckligt.
Dom två punkterna är dom 2 viktigaste av dom 3. Jag ska verkligen kämpa arslet av mig för det här nu. Börja med att trappa ner med cigaretterna och sen börja gå fler promenader, ha bestämda träningsdagar på gymmet osv.
Punkt tre, jag har alltid varit en person som tänker alldeles för mycket i onödan. Ligger i familjen okså eftersom min mamma och storebror är precis likadana. Det trycker ner mig själv väldigt mycket på ett negativt sätt som kan göra mig riktigt ledsen vid vissa tillfällen.
Den här sommaren ska för mig iallafall bli den bästa. Umgås med bara bra folk, uppleva en massa nytt och leva livet heltenkelt. Jag har verkligen grymt bra vänner som har en stor betydelse i mitt liv och som jag är så tacksam över att jag har. Sen har jag både en riktigt bra Storebror & Mamma som alltid ställer upp så gott dem kan vad det en gäller vilket känns sjukt skönt. Det gäller att se på det vackra som finns i ens liv istället för att gräva ner sig i sorg utav det man inte har. Superviktigt enligt mig!
Nu ska jag ta och hoppa till sängs och sova ut riktigt ordentligt imorgon, puss :*


SOMMARLOV

Invigde sommarlovet med Festligheter igår. Shit vilken Spårad och galen kväll, nu säger jag verkligen stopp med det som har med alkohol att göra ettag. Usch vad jag mår skit och är seg idag. Hade iallafall en riktigt bra kväll igår med en massa folk och det är trotts allt huvudsaken. Tack till alla som var med! :*


DAGENS OUTFIT

Precis kommit hem från Studenten. Umgicks med Billy enstund vilket var sjukt längesen känns det som. Har saknat min bästavän såhimla mycket. 
Nu ska jag iallafall göra mig klar och ladda batterierna inför kvällen som kommer att spenderas med mina favoriter plus en massa annat folk. Glad sommar på er allihopa! 


KVÄLLSPROMMIS


DÅLIG UPPDATERING

Förlåt för dålig uppdatering men har varit så sjukt stressad och heltenkelt inte haft tid. Idag är det en sån här dag då livet verkligen suger och känns tungt.
Åh, less. Inte nog med det. Är utan internet på datorn i ungefär 2 veckor framåt. Tur man har internet på mobilen iallafall och då jag uppdaterar är det ju oftast från telefonen. Så att det med uppdateringen kommer inte vara några som helst problem. Mycket med körkortet nu, möten,skolavslutningar osv. Imorgon ska jag masa mig till skolan, tömma skåpet och säga hejdå till min mentor som inte längre kommer att jobba kvar i det programmet jag går till Hösten. Sen på kvällen ska jag på kusin Kevins skolavslutning. Hörshäj!


HJÄRTA

 

GÅRDAGENS FESTLIGHETER

Hade en grym gårkväll med bara bra folk, blev lite bilder mest från kvällens början så ni får nöja er med dom. Idag känner jag mig halvdöd och ligger i sängen med sprängande huvudvärk, mår som förtjänat heltenkelt men de är det fan värt för hur bra kväll jag hade. Tack till alla som var med. Puss!


04:50

Jag är faktiskt en väldigt spontan tjej som kommer på knäppa idéer lite titt som tätt. Inatt blev de en moppetur till Niken, var meningen att jag skulle bli kvar över natten fast nä. Då fick jag för mig att jag skulle hem och har precis kommit innanför dörren. Dags att lägga sig kanske så att man pallar med Festligheterna/Hogges imorgon med brudarna. Hörshäj!


NATIONALDAGEN

Blev bara Njutånger i ynka 10 minuter igår, heltrist och myggigt som fan.
Blev stan istället resten av kvällen med lite folk. Sen vid ett inatt åkte jag med Oskar till Niken och sov där.
Nu väntar jag in Brorsan som ska hämta mig. Sen blir det att ta det lugnt, åka iväg ensväng med Miriam och sen dra till Louise! Puss

 


FÖDELSEDAGSFIRANDE


MYS I SOLEN

I förmiddag har jag plockat ihop det värsta i rummet, suttit ute i solen och softat och läst lite kändis skvaller. Nu ska jag hoppa in i duschen och dra iväg med familjen å moster och fira Mormor som fyller år idag. Ikväll åker jag å några till ut till Njutånger på Grillfest och umgås med massa bra folk. Känner att det här kommer bli en riktigt bra dag & kväll. Sjukt nice!!


LÅNGHELG

Idag har jag varit på Trafikskolan på körlektion i en timme vilket gick hur bra som helst. Sen har jag umgåtts med brorsan och släkten resten av eftermiddagen och ettag nu ikväll.
Nu sitter jag hos Louise och pratar lite med henne å ska strax bege mig hemåt och mysa ner mig under ett varmt täcke. Puss!


GOKÄK MED MIRIAM

Har precis varit på Kina resturangen med Miriam på en liten mysmiddag.
Bjöd henne på käk eftersom hon fyllde år igår. Var meningen att det skulle bli i helgen men blev av idag istället.
Nu väntar jag in Storebror som har fått lov och kommer hem å är hemma tills augusti. Grymt!
När jag kommer hem blire sova direkt eftersom jag somnade fem imorse. Ser dubbelt för att jag är såhimla trött, skönt med en tidig kväll!


NEW IN

Var på stan ettag med brudarna, tog en käk, snackade skit och bara minglade runt.
Fick med mig den vita tröjan hem som ni kan se på bilden och äntligen ett nytt puder. Nu snart så är pengarna slut igen, hmm..


MÅNDAG

Hallå!
Idag har jag firat Miriam, promenerat, umgåtts med Oskar enstund och sovit ut. Vaknade imorse av att det regna, kände hur jag bara vela somna om vilket jag gjorde och vaknade i omgångar till klockan vart halv fyra i eftermiddag. Så skönt!
Ikväll var jag å Miriam på Donken, Hemköp och köpte gott och sen stack till Niklas lägenhet, dunka musik å bara tog det lugnt. I helgen ska jag bjuda henne på mat på Kina resturangen för att jag inte hade köpt något idag. Så att det ser jag fram emot. Puss!


Grattis min fina vän på din 17 års dag. Så glad att jag har dig, love u! ❤


"Please boy, send me a message and tell me that you miss me and that we had."

Idag har jag unnat mig en riktigt god middag, haft ensamtid och varit hos Louise. Nu sitter jag och kikar runt lite på facebook, lyssnar på bra lugn musik och unnar mig med morötter,dipp och dricka. Sjukt gott och perfekt avslut på den här veckan!!

LÖRDAGEN DEN 1 JUNI


SOMMAR

God eftermiddag!
Blev helt ändrade planer igår kväll, efter att jag hade umgåtts med Oskar så drog jag upp till bästa grannen Tobias och var med han enstund. Kom hem strax efter 2 inatt och somnade runt halv fyra imorse.
Har varit på stan i förmiddag, käkat Kina mat, varit hos kusinerna och njutit av sommarvärmen. Nu sitter ute på balkongen i solen med hårinpackning i håret och pratar med Robin stressad som jag är.
Ska strax göra mig klar och vänta in mina favoriter och ösa hela kvällen och tillsist dra på Hogges med Louise,Lars och eventuellt Gustaf,Billy och Mattias. Underbart väder och humöret på topp, sjukt nice!


RSS 2.0