TORSDAGSMYS


Efter att ha varit ut ensväng å träffat Felix och pratat lite sådär allmänt så har jag myst ner mig i sängen och har det sjukt bra med lite onyttigt och min underbara Cola brevid som Felix var så snäll å åkte iväg och köpte åt mig. Riktigt nöjd över denna torsdag!

EN BRA KVÄLL I DELSBO

Är såhimla tacksam över alla fina vänner jag har i Delsbo som alltid lyckas få mig på såhimla bra humör. Kände mig sjukt nere hela eftermiddagen men såfort jag kom dit så blev jag helt plötsligt på sånt sjukt bra humör och har haft en riktigt bra å lugn kväll med mina fina. Nu sitter jag på bussen och är snart hemma, när jag kommer hem ska jag mysa ner mig i sängen med tända ljus, chips å dip och slå igång en film. Puss!

VARFÖR INTE EN HÖST OUTFIT FRÅN GINA TRICOT?


JUST NU





ONSDAG

Egentligen på Onsdagskvällarna så har ju vi i Familjen familjekväll, men eftersom Mami har åkt med jobbet till Gävle på utbildning och blir kvar tills imorgon så blev den "inställd" ikväll. Istället så får jag hela lägenheten för mig själv inatt vilket känns sjukt skönt. Jag har nyss ätit en riktigt god middag. Jag gjorde ordning nudlar, nuggets och bambuskott med sötsur sås. Riktigt gott men nu är jag så fruktansvärt mätt så jag mår illa, hua. 
Kvällen tänkte jag spendera hemma och bara vara, kika på några avsnitt av Elsas värd, ta mig ett varmt skumbad och ta det lugnt. Precis vad jag behöver just nu! Puss

NYÅRS OUTFIT?

Funderar starkt på att bära den här Outfiten på Nyårsafton, redan på vift och kikar eftersom jag hatar att vara i sista minuten och står där med noll idéer tillslut. Tänker absolut fortsätta kolla runt men det här är en av mina dreams till Nyår just nu iallafall. Ouff!

LE KID - WE ARE YOUNG



Precis kikat på två avsnitt från Säsong starten 2 av Elsas värld. Blev lite besviken faktiskt, hoppas dom andra avsnitten blir mer likt förra säsongen för den var så mycket bättre till en början okså. Iallafall så fastnade jag litr smått för låten i början på andra säsongen okså, precis som på första. Hihi!

"DET VAR SISTA GÅNGEN DU TRÖCK NER MIG, MER KOMMER DU INTE LYCKAS. NU ÄR DET DIN TUR ATT INSE ATT DU GJORDE FEL OCH VISA DIN MOGNA SIDA & FAKTISKT BE OM URSÄKT."

Idag är det ett riktigt höstigt väder ute men känner ändå att jag är rätt så stabil idag, men ikväll tänker jag vara uppe i det blå och må riktigt bra så jag tänker ta Buss nummer 53 till Delsbo ikväll och spendera min kväll med dom bästa. Som jag har saknat dom!
Nu återstår bara en skön dusch och en liten stund till att andas ut efter cykelturen med Miriam innan jag sticker iväg. Puss!

27 OKTOBER


Att vakna en Söndag å se det gråa och tråkiga vädret är ingen höjdare direkt. Är inte på bra humör alls idag, hua!
Idag har jag umgåtts med Miriam enstund, hälsat på mormor och ska nu hem fram och tillbaka innan jag drar vidare till Söderbergs och spenderar endel av kvällen med dom, min underbara extra familj. ❤️

HÖSTLOV

Äntligen Fredag och en dag kvar till Festligheterna, är såhimla taggad. Idag känner jag att jag är på ett riktigt bra humör. En så länge iallafall och jag hoppas det håller i sig!
Idag har jag inga större planer precis, väntar in Storebror som kommer hem över helgen. Har saknat honom så himla mycket. Ikväll blir det iallafall Kina resturangen med han och Pappa å sen ska jag träffa Miriam. Puss!

MYS HOS HANNA


Sitter hos Hanna och smaskar chips, dip och dricker Cola. Båda fick ett ryck och bara måsta ner på Hemköp och sen lyxa till det. Som tur var så ställde min fina vän Felix upp och sjussade och var kvällens räddare i nöden. Tack för det!

HYSTERISK

 
Blev helt hysterisk när jag kollade på TV3 Play och såg att det är premiär för Säsong 2 av Elsas värld nästa vecka. Gaaah, är så himla förväntansfull så jag spricker.

DON'T FORGET TO LOVE YOUR SELF


NY SHOPPAT IDAG

Precis hemkommen från Stan. Har nog inte skrattat så mycket som jag har gjort idag med Julia,Linn & Louise på hur länge som helst, gud vad sjuk vi är!
Iallafall så köpte jag den mörkblåa skjortan från Lindex som jag även har kikat lite på tidigare på nätet, blev super glad då jag såg att den fanns och köpte den direkt. Sen var även det snygga silver halsbandet på Rea för en billig slant så självklart passade jag på där okså.
På Åhléns hittade jag den perfekta sminkväskan som okså var på rea på 20%, riktigt nöjd över mina köp och tänker absolut bära skjortan och halsbandet på Hogges på lördag!

HÄNG PÅ KAFFEBAREN


Sitter just nu på Kaffebaren med Louise och fikar å pratar om allt möjligt. Senare ska jag gå ensväng å shoppa med Julia och Linn. Ikväll är det familjekväll hos mig och sen tänker jag avsluta dagen med en promenad. Puss!

MYS PLUGGAR


Sitter bosatt vid bordet med en kopp varm oboy och pluggar lite samhällskunskap, innan jag tar sömntabletterna och hoppar till sängs blir det ett givet avsnitt av Elsas Värld. Puss!

VÄRLDENS BÄSTA SERIE

Igår kväll började jag kolla på serien Elsas värld som handlar om Mode,kärlek,kändisskap,trubbel osv. Blev såhimla inspirerad och kollade på alla 20 avsnitt direkt. Blev vaken precis hela natten för att jag verkligen inte kunde slingra mig. Helt otrolig serie, älskar hennes sätt att vara och hennes knäppa idéer. Verkligen sevärd enligt mig!!

REKOMMENDERAR

Beställde nytt Schampo,balsam & värmeskydd i märket Bed head som är ifrån Trudes för andra gången som kom idag. Det är ganska dyrt men helt perfekt mot slitet och färgat hår. Jag har använt dessa sen min födelsedag i Augusti och tänker absolut fortsätta. Det är som sagt perfekt för hår som har blivit sönder färgat och för dom som har lätt å få det slitet. Värmeskyddet är riktigt bra och gör så att håret nästan inte alls ser slitet ut efter att du har använt plattång. Av Schampot och balsamet så blir håret jätte mjukt och dom här produkterna använder även en hel del frisörer. Mycket populärt och ger bra resultat. Rekommenderar verkligen!

FÖRBEREDER

Innan Jul så har mamma lovat mig att jag ska få göra om mitt rum vilket jag har längtat efter i snart 2 år. Det ska altså målas om och köpas nya möbler. Gick in på Ikeas hemsida och hittade väldigt mycket som jag skulle kunna tänka mig att ha i det nya rummet. Men dom här sakerna är dom 6 viktigaste som SKA finnas i mitt rum när det är klart. Enligt planerna så ska jag måla mina väggar Vita okså ska det vara en som ska vara svart. Längtar så himla mycket!!

LJUVA SÖNDAG



Första gången på riktigt länge som jag uppskattar en söndag eftermiddag. Idag startade jag å mamma eftermiddagen med att åka på Kina resturangen och åt gott och pratade lite. Sen åkte vi och hälsade på mormor ensväng. Ikväll tänkte jag köra på en riktig myskväll, köpa lite gott och kvällsmysa framför första avsnittet av säsong 4 av Solsidan med Mami och därefter ta en promenad och försöka att samla lite ny energi och hoppas på bättre mående till veckan. Puss!

NYTT FRÅN GÄVLE


Äntligen hemma, känns så otroligt skönt även fast jag bara varit borta 1 dygn.
I eftermiddag var jag å Louise i stan och kikade lite och köpte mig lite smycken, ny jacka från HM, ett par mjuka sköna vantar och en svart enkel blus från Åhléns. Trodde det skulle bli så mycket mer än såhär men tyvärr mina vänner, vet någon som kommer att gapa när hon kommer hem imorgon iallafall som trodde att jag skulle bränna fler tusenlappar en vad jag gjorde. Ska iallafall på Stan ensväng på Måndag tänkte jag och kika på en ny sminkväska och sen ska jag köpa handväskan som jag la upp i inlägget "MIN DRÖM OUTFIT NU I HÖST". För övrigt ikväll så blir det väldigt lugnt för min del vilket inte alls är likt mina 23 andra lördagar som har spenderats på Krog rundor och Festligheter. Tänkte unna mig lite Tacos innan jag gör lite nytta, Kisses!
*Ursäkta för slarviga och dåliga bilder men är helt slut.

JUST NU



Nu sitter jag å Louise på tåget påväg hem mot Hudik. Har shoppat lite nu under eftermiddagen och slänger in ett inlägg på det när jag har kommit hem å landat i några minuter. Efter ynka ett dygn borta så känner jag redan hur jävla skönt det ska bli att komma hem. Lägenheten för mig själv tills imorgon och det gör ju saken bara mer positiv!

GÄVLE


Har haft en myskväll i Gävle hos Melissa med henne och Louise. Var på stan tidigare en snabbis och hittade ett halsband som jag blev kär i och köpte direkt. Imorgon blir det en hel eftermiddag med shopping å hoppas på att hitta något för det är just då man har pengar som man oftast inte hittar något.
Blir att åka hem tidigare en planerat för min del, redan imorgon eftersom jag inte mår alls bra psykiskt just nu. 
Aja, uppdaterar med ett inlägg imorgon när jag kommer hem med det som blev köpt. Fett skönt att ha lägenheten för sig själv okså eftersom mamma är hos killen.

MIN DRÖM OUTFIT NU I HÖST

Har suttit och kikat lite på nätet och skulle mer än gärna vistas med denna outfit nu i Höst. Måste ha!!

NEW IN

Eftersom jag kommer att åka till Gävle å vara där hela helgen så vela Mamma att vi skulle ta en mamma & dotter eftermiddag/kväll så eftersom det var Tjejkväll på stan ikväll så mötte jag Mami på stan vid 5 tiden å gick och åt på Amandas och sen gick vidare på Stan och kikade, riktigt mysigt faktiskt. Fick en stickad tröja från Fanny i märket Vila clothes, en röd långärmad från Kappahl som jag tänkte ha en skjorta utan armar under med någon fin krage. Sen fick jag ett par nya örhängen, har ett par i samma fast guldiga så passade på å köpte ett par silvriga okså. Tack bästa Mamma! :*

Lana Del Rey - Summertime Sadness

 

"IN THE END I'M GONNA BE THE ONE STANDING STRONGER THAN YOU."

När man känner att man har halkat in i en ond cirkel så sover man helst hur länge man bara kan för att slippa vardagen. Igår kväll pratade jag med min fina vän Robin i telefonen i 3 timmar och pratade om allt å ingenting och fick ur mig såhimla mycket så att jag kände världens lättnad, så glad att jag har dig vännen. 

MIN ONSDAGSKVÄLL

Nu har vi haft våran mysiga lilla Familjekväll. Vi åt tacos, pratade om allt och ingenting å skrattade en heldel. Kände hur mycket det faktiskt behövdes just nu. Förövrigt så blev det inte som planerat idag för mig med det här med Miriam, moppen startade inte och kylan tog över totalt så vi kapade "picknicken". Var meningen att jag skulle va med Angelica nu ikväll okså men eftersom jag inte fick tag på någon sjuss så flyttade vi fram det till imorgon kväll istället. Äntligen ska jag få umgås med min stjärna vilket inte har hänt på hur länge som helst känns det som.

PROMENAD




Har precis kommit in efter en promenad till Ica och köpt lite smått och gott. Har inte sovit många timmar inatt heller, har så himla svårt att sova. Känner att jag inte riktigt är på topp idag heller, mycket tankar och oro som tar kål på mig. Iallafall så skrev jag i förra inlägget igår kväll att jag hade planer inför eftermiddagen idag. Tänkte avslöja mig här och berätta att efter jag har varit på besök hos Mormor med Mami så ska jag baka något gott å sen vänta in Miriam som jag tänker ta med ut på en liten Höst picknick bara för att få slappna av enstund och få lätta på hjärtat lite. Sen ikväll så har vi i familjen våran Familjekväll och grannen kommer ner. Planerna inför våran kväll den här Onsdagen är att jag å Mamma ska göra i ordning Tacos & duka fint innan vi sätter oss framför TV:n och ser kvällens avsnitt av Bonde söker fru. Älskar verkligen våra Onsdagskvällar, alltid något att se fram emot. Fler inlägg kommer under dagen. Pussis!


KVALITÉTS TID


Som jag har sagt förut så är det här med ensam tid såhimla viktiga för oss människor, speciellt för dom som tänker mer än vad man egentligen borde osv. Jag har trillat i en period där jag känner att jag inte mår sådär jätte bra. Känner mig nedstämd,orolig och stressad över allt runt omkring. Därför bestämde jag mig för en "ta handom sig själv kväll nu ikväll", Kan bero väldigt mycket på väder omslaget okså som gör att det känns lite extra trist att leva. Sen är det de okså att ibland måste man vara ego mot sig själv för att klara av livets motgångar och svåra perioder. Det jag känner att jag måste göra just nu ettag är att tänka på mig själv i första hand och inte bli förvirrad av andras bekymmer. Känner att jag inte riktigt klarar av att finnas där för alla helatiden nu i kanske en vecka framåt, dels för att inte hamna fel och riskera att allt rasar samman och för att jag känner att jag verkligen behöver det.

Nu efter jag kom upp ifrån badet så unnade jag mig ett onyttigt kvällsfika och till det läste jag en tidning om kändisskvaller osv. Nu är jag mätt och belåten å ska hoppa i säng å sätta igång en film tills jag somnar.
Inför imorgon efter skolan innan våran Familjekväll här hemma så har jag förståss lite planer på vad som ska bli gjort och det återkommer jag med imorgon. Puss!

PASSAR PÅ

Eftersom jag inte har mått alls nå bra idag så bestämde jag mig för att jag skulle unna mig själv en myskväll med gott kvällsfika, tända ljus och så. Nu har jag krypit ner under täcket och har satt igång Mean girls 2. Tänkte att jag skulle kika klart på den innan jag försöker att sova. Känner hur mycket jag behövde det här och hoppas såklart att somna gott inatt trots klumpen i magen. Avskyr verkligen såna här dagar men det är något som tillhör livet. Hoppas allt står rätt till med er iallafall, pussen!

I LÄNGTAN AV DECEMBER MÅNAD.


Finner inga ord för hur mycket jag längtar tills vi välkomnar December månad. Snö, julafton, julstjärnor, Lucia, Julskyltning, levande ljus, varma drycker, halsduk/varma kläder & ljus stakar.
Sitter redan och kikar på vad jag önskar mig som jag tänkte dela med mig utav.

Punkt ett är en ny tid för Extensions hos frisören så jag har nytt till Nyårsafton.
Punkt två, en Iphone 5 i svart eftersom jag har en 4a som är vit.
Punkt tre, en spegel från Jysk till rummet som jag är tok kär i.
Punkt fyra, presentkort på Bikbok, Gina, H&M å andra spännande affärer.

Och sen i slutet av December innan vi lämnar den underbara månaden så har vi ju förståss Nyårsafton. Umgås med bara bra folk, skåla inför det nya året, ösa, dansa loss och bara ha det bra helt enkelt. 
Sen måste jag även tillägga att 2013 har varit det bästa året som jag har varit med om. Jag kom över hela resan jag gick igenom i 4 års tid då jag föll i en obeskrivligt jobbig Depression. Jag har fått upplevt kärlek, blivit så mycket starkare som person och lärt känna så otroligt mycket nytt folk som idag betyder väldigt mycket för mig. Är såhimla nöjd med det här året och hoppas på allt att 2014 blir minst lika bra om inte bättre.
 

PROMENAD I SOLSKENET MED KUSIN


Precis inkommen efter en härlig skogspromenad längs Högliden med kusin Terese. Vi bestämde oss för att gå ut i det underbara vädret å ta med oss kamerorna. Har haft det jätte bra och pratat om allt mellan himmel och jord. Nu ska jag dra mig mot Ica å möta Julia och sen blire en skön dusch!

FREDAGSMYS HOS JULIA

Precis varit på maxi med Julia och köpt en massa gott å även träffat Louise och Ronja å pratat med dom enstund. Nu sitter vi fastklistrad framför datorn hos Julia å ska sätta igång en film och äta lite onyttigheter, det är precis såhär en fredagskväll ska se ut!



FREDAG & HELG

Nu är det äntligen Fredag & helg och jag är på ett superbra humör idag. Under dagen så har jag varit hemma å tagit det lugnt och ätit en massa halstabletter för att jag har så halsont, beror nog på att jag inte har haft så varma kläder nu under kylan. Om enstund drar jag mig mot Julia och har Fredagsmys med henne ikväll.
Louise ringde mig för ungefär en timme sen och var väldigt Party sugen och jag själv hade damp av samma själ bara kvarten innan hon ringde så morgondagens planer blir ett klassiskt Party å sen Hogges. Sen nästa helg åker jag å hon till Gävle och shoppar, hälsar på Melissa och bara myser. Dom här två helgerna kommer bli grym!
 

KVÄLLSMYSER

Efter ett varmt & skönt bad så kryper jag till kojs med en kopp varm oboy å tända ljus och ser någon film innan jag säger godnatt. Har haft en super härlig Torsdag, så nöjd! 

4 KM'S PROMENAD MED BÄSTIS

Precis hemkommen till Miriam efter en 4km's promenad i slingan med henne. Blev väldigt spontant och sjukt skönt var det. Nu ska vi bosätta oss framför tv:n enstund å sen ska jag dra mig hemåt och duscha.
Imorgon är det fredag och det betyder ju helg, blir en lugn helg för min del utan Festligheter å lika så för Louise och Julia. Istället har jag å Julia planerat myshelg med chips, dipp och någon film. Soft!

BESTÄLLD

 

Var på stan ensväng med Mami idag och hittade en sjukt snygg topp som jag blev tok kär i direkt. Eftersom storlekarna som fanns kvar inte riktigt fick mig på fall så gick jag direkt in på datorn och beställde därifrån så nu är min favorit äntligen påväg till mig å kommer hem till mig om ca 2-3 dagar. Perfeekt! :-)

GÅRKVÄLLEN

När Festligheterna är igång så är jag inte så kvick på att ta fram telefonen och knäppa bilder längre därför känns det så tråkigt och uppdatera dagen efter. Aja, hade iallafall en väldigt bra kväll igår med massa bra folk. Vi började här jag och 7 stycken till innan vi drog vidare på Hogges då klockan var runt halv 11. Var helt sopslut i slutet utav kvällen så jag följde med Isac M & Adam å sov hos Adam inatt. Tog mig en promenad hem strax före 11 i förmiddag och har plockat ihop efter oss som befann oss här igår. Känns så fruktansvärt skönt att det är Söndag idag vilket inte är ofta jag har den känslan. Idag ska jag ta det lugnt och bara vara, känner hur mycket jag behöver det sen allt håll igång som har varit i helgen. Pussis!
 

MIN FREDAG

Min kväll har jag spenderat först tillsammans med Julia. Vi har suttit och försökt hitta partytagg och fånat oss en hel del. Vid 5 kom Linus och va med oss till klockan blev närmare halv 8 ungefär, sen kom Hanna och Malin. Efter en massa tjatter och skratt med dom så kom Linus tillbaka å då drog H & M vidare medans vi tre stannade hos mig och bara myste. 
Avslutade min kväll hos Louise och har precis kommit hem å lagt mig och ska försöka sova för att orka med morgondagen. Pussisar!

TIDIGARE IDAG

Jag har märkt nu när jag faktiskt har tagit mig i kragen och gått ut på en Höstpromenad för mig själv i skogen å tagit med mig Systemkameran i några dagar här att det är en grej som får mig att må riktigt bra. Ska absolut fortsätta efter att jag har förstått att det är något som jag behöver å att det ger mig ny energi och får mig på mer positiva tankar. Skönt, rekomenderar det verkligen för er som inte tar tiden till att göra det. Blev inte så bra bilder den här gången och hittade inget särskilt att knäppa på, tänkte ändå att jag delar med mig av dom jag tog. 
Nu ska jag gå ut och sätta mig på balkongen enstund och ringa Robin tänkte jag å kolla hur han mår osv. Sen är det väl bara att krypa till kojs och hoppas på att helgen blir bra, ska såklart göra mitt bästa! Pussen.

FRÅN SECONDHAND RUNDAN

Var på Secondhand i Näsviken tillsammans med Mami mot kvällskvisten idag. Det jag fick med mig hem var den vinröda blusen och ljuslyktan inklusive en vit stickad vanlig tröja men som det tyvärr inte blev någon bild på.
Den vinröda blusen är dock finare i verkligheten och ska strykas innan användning, därför den såg lite sådär småskrynklig ut på bilden. Tänkte att jag skulle lägga upp en tydligare bild på den sen någon dag. 

TORSDAGSMYS HOS MIRRE

Sitter hos Miriam efter några timmar på Dakapo i Näsviken med mamma. Hittade två tröjor och en ljuslykta av något slag. Min kväll kommer jag fortsätta här med mitt mongo och se någon film å svulla lite. Ännu senare när jag kommer hem tänkte jag hoppa i ett varmt bad å bara ta det lugnt. Puss 



DAGENS OUTFIT & PLANER

God eftermiddag på er!
Idag är det jätte fint ute okså fast att det blåser lite mer idag, riktigt skönt. Jag har precis kommit in efter en liten promenad och sitter och funderar på om jag ska åka till Delsbo å vara där ikväll eller om jag ska kapa det och hitta på något annat istället. Får se vad den här Torsdagen har att erbjuda helt enkelt!
Dagens outfit: Långkjol från HM, stickad långärmad från Carlings, Skinnjacka & en varm halsduk.




DAGS FÖR FAMILJEKVÄLL

Ikväll blire Ost & Kex mys innan vi sätter oss å ser på Bonde söker fru kl 8. Efter det drar jag ut ensväng å träffar en vän. Åh vad jag älskar dessa Onsdagar!
 

SKOGSPROMENAD BLAND HÖSTLÖVEN

Idag har jag gjort bara nytta som jag kan tacka mig själv för å vara stolt över. Jag har varit hos Mormor och hälsat på och därefter varit ute på en skogspromenad bland Höstlöven för mig själv å kameran i en timme. Var så himla skönt att få vara ensam och göra något på egen hand. Nu är jag energi laddad vilket känns så fruktansvärt skönt. Nu ska jag iväg och göra av med alla flaskor här hemma tillsammans med Miriam, sen ikväll så har jag Familjekväll från kl 7-9. Today is a good day. Pussis!

ONSDAG DEN 2 OKTOBER

 

RSS 2.0