2013-04-30

Blir ett stressigt snabbt inlägg. Kom precis hem från Stan, träffat Erik enstund och sen sprungit runt och letat ett par solglasögon och som tur var så hittade jag ett par. Stack iväg och käkade med Robin, träffade på Natta och Lollo och stog å prata enstund innan Natta gjorde mig sällskap på bussen hem.
Nu ska jag ta en snabbdusch och sen tar jag halv 6 bussen till Forsa och taggar inför Festligheter hela kvällen lång. Hoppas på en riktigt bra kväll med grymt folk!
Lovade ju okså att jag skulle lägga upp en tydligare bild på min avslutningsklänning, fick bli en snabb en men den får duga heltenkelt. Uppdaterar mer sen eller imorgon, puss! :-)

 

MITT MÅL I LIVET ÄR ATT FÅ DIG ATT MÅ BRA

Förlåt för jätte sen bloggning men har inte fått tid över idag till att blogga. Åkte till skolan med kvart i nie bussen från Stan och blev kvar till strax efter elva. Tog bussen ner mot Stan tillsammans med Lovisa och sen mötte upp Antonia och tog en käk på Hoppes och satt och prata. Var tvungen att stanna till klockan blev fyra eftersom vi skulle kirra lite tills morgondagen. Kom hem då klockan var lite efter halv fem, satt vid tv:n enstund med Mamma innan jag drog ner på Stan igen och umgicks med Erik. 
Nu ikväll från då klockan var runt halv nie så har jag myst hos familjen Söderberg, kom hem därifrån för bara en halvtimme sen ungefär. Direkt då jag kom hem tände jag massa ljus ute på balkongen och satt och lyssna på lite musik och var i min egna lilla värld, superskönt.
Imorgon är det inte bara sista april utan även en av mina finaste vänners födelsedag, nämnligen Robins. Blir Festligheter med massa bra och lite okänt folk. 
Har bestämt för att stanna hemma från skolan imorgon, dels för att jag har sån mensvärk och för att hinna fixa och dona lite innan jag ska iväg på eftermiddagen. Måste hinna ner på stan imorgon förmiddag och kika om Studiebidraget har rullat in på kontot och då har jag lite som jag ska köpa okså. Tänkte knäppa en tydligare bild på min avslutningsklänning okså så att ni får se lite närmare på den. Nu ska jag lägga mig och spela lite innan jag sover, hoppas ni får en riktigt bra morgondag allihopa och festa lugnt! Puss :-)

MY DAY

Tidigare idag var jag sjukt less på livet. Nu är jag glad igen och ligger i ett varmt bad och tar det lugnt.
Idag har jag hunnit med en heldel, har umgåtts med Erik. Delat en given pizza med Miriam, varit på en moppetur och nu sitter jag här med hårinpackning i håret och dricker en kall god Loka.
Efter att jag har duschat och så drar jag iväg till Angelica och är med henne ikväll. Sen är det bara att försöka hitta skoltagget till imorgon. Buhu!


KUNGLIGT

 

MIN AVSLUTNINGSKLÄNNING

Var på stan ensväng i eftermiddag. Har gått runt och funderat över klänningen till skolavslutningen hur länge som helst hur den ska se ut osv. Tills jag går in i på Gina och hittar den perfekta. Äntligen slipper jag fundera mer över det. Skönt!
*Den ser annorlunda ut i verkligheten, knäpper en tydligare bild senare med kameran.


BRA KVÄLL

Kom precis hem från en riktigt bra och chill kväll. Vid 10 bestämde jag å Lollo oss för att sticka iväg å köpa lite gott och dra till Lars och hålla han sällskap.
Har kollat på idol klipp, svullat, kollat tv och skrattat som idioter. Riktigt skönt å komma hem och lägga sig under ett varmt täcke med tända ljus brevid.
Hörs imorgon, puss å Godnatt!


UNDERBARA FREDAG

Slänger in ännu ett inlägg när jag ändå håller på. Haft en soft dag med ganska mycket stress i slutet, typiskt mig. Aja, Har hunnit med att träffa underbaraste enstund idag okså, extra plus på det såklart. :')
Min kväll spenderar jag hos Miriam, iallafall lite av den. Får se vad vi hittar på. Sen avslutar jag förmodligen dagen med en fet promenad eller en moppetur å träffar en vän. Puss


LITE NYTT

Var på Dakapo tidigare på förmiddagen med Mamma å Antonia. Fick med mig litegrann därifrån som ni kan se på bilden. En vit blus och två helt vanliga tröjor bara inklusive en lite mindre väska men som kommer bli användbar. Var även på stan direkt efter och köpte en ny foundation så lite nytt blev det ju. Alltid lika bra!

ALLA HAR VÄL FALLIT NÅNGÅNG I TRANS, FÅTT KÄNNA DENNA VIBEN AV SANN ROMANS.

Halloj, haft en helt otroligt bra dag och jag är såhimla glad så att det pirrar riktigt ordentligt i magen. Åh, helt underbart!
Har spenderat min eftermiddag med världens underbaraste människa, myst och bara haft det bäst.
Mot kvällskvisten stack jag ner på stan och mötte upp Antonia och gick med henne enstund på tjejkvällen. Fick med mig en långärmad tröja och ett halsband bara för ynka 75kr sammanlagt. Inte sådär jättenöjd men funkar väl, så dåligt med långärmade tröjor som jag trivs i satt. Aja, imorgon är det Fredag och det betyder att det är helg och snart slut på den här veckan okså. Gud så fort allting går, det stora pluset i det hela är ju att det närmar sig sommar och sommarlov bara mer och mer å alla dom där upplevelserna man kommer att få uppleva i sommar. Åh, längtar så sjukt mycket!!!


SOLSKEN & BLÅBÄRSPAJ

Efter en snabb promenad till Ica i det underbara vädret sätter jag mig på balkongen med Mami och äter lite blåbärspaj i väntan på att klockan ska gå lite fortare. Lite senare i eftermiddag drar jag iväg till världens bästa. Ännu en bra dag!


MOT STADEN

Hallådär, idag är humöret på topp och jag ska alldeles strax dra ner mot stan för att umgås lite med Lovisa i väntan på att Louise ska komma ner på stan. Blir ensväng på BG faktiskt eftersom det är öppethus och alla åldrar får vara där. Umgås lite med gamla gänget och mysa på. Känner mig på mig att det här blir en bra dag.
Är både utvilad och känner mig energi laddad. Tummen upp!


MÅSTE HA



KVÄLLSMYS HOS VIKANDER

Precis hemkommen efter kvällsmys i Forsa hos Amanda med henne,Antonia och Olof.
Vi har kikat TV, ätit god mat och suttit på balkongen och pratat, skrattat och busat. Riktigt soft å bra kväll!


MINNESVÄRDA STUNDER

Finner inga ord för hur taggad jag är inför sommaren. Massa sena utekvällar med nära å kära, en massa partaj, Hudik kalaset, Cruisingar & Sundsvalls gatufest. Känner på mig att detta kommer bli den bästa sommaren, har sån sjukt positiv inriktning och ser fram emot alla underbara och minnesvärda stunder jag kommer att få uppleva. Har världens bästa vänner, så otroligt tacksam. Ni är bäst!

FRIENDSHIP


I SMILE FOR YOU AND ME

Hej och god eftermiddag på er!
Kom hem från skolan för ettag sen, nu ska jag laga mat lite snabbt innan jag sticker ner på Stan och är med Antonia. Blir nog möljen å sitta i solen osv, härligt.
Skulle behöva åka och träna idag å men eftersom det är sånt toppen väder så får vi se om jag drar iväg lite senare eller om jag skjuter upp det till imorgon innan jag åker till Delsbo.
Tar vara på dagarna då solen skiner och då det är plusgrader. Man får såna vår & sommarkänslor. Amazing!

EFTERMIDDAGSFIKA


TIDIGARE IDAG


SPRING FEELINGS

Hej igen, tänkte uppdatera med ännu ett inlägg innan jag beger mig till Forsa och spenderar min kväll där.
I eftermiddag har jag varit med Miriam. Vi har åkt moppe, kirrat lite ärenden och softat i solen med några i släkten å lite sånt. Känner att inläggen flyter på och att jag är mycket duktigare att uppdatera med bilder, har ju precis börjat använda min Digitalkamera som bara legat och dammat i säkert ett år helt oanvänd. Aja, nu läre jag bege mig innan klockan tickar på och blir allt senare. Hörs!
 

DEN PERFEKTA MORGONSTARTEN

Startade min morgon på bästa sätt. Satt ute på balkongen i ungefär en halvtimme och lyssnade på musik och bara softade i solen. Blåser lite småkyligt ute men de hindrade inte mig.
Nu ska jag äta Frulle tillsammans med familjen, Fredrik är okså hemma över helgen så riktigt längesen vi var samlade alla 3. Får se vad jag hittar på idag, lovade iallafall att jag skulle träffa Felix så det är ett av det jag ska göra idag iallafall. Ikväll tar jag förmodligen moppen till Forsa som det ser ut, annars får vi se vad annars kvällen har att bjuda på. :-)


NEW IN


-

Ibland måste man vara ego mot sig själv för att klara av livets utmaningar och motgångar. Det är alltid bra att finnas där för andra och stödja och ge tips, men det värsta som kan hända är när man glömmer bort att tänka på sig själv totalt. Förstår inte varför jag alltid är så sjukt stressad och "städar upp" efter andra helatiden och aldrig får chansen att tänka på mig själv. Den senaste tiden har jag mått bra, och jag har dom bästa vännerna vid min sida. Kunde inte ha önskat mig bättre. Men ibland sjunker man och tårarna kommer utan att man ens vet varför. Blir som för mycket ibland, mycket att tänka på och ta tag i osv. Nu när jag kom hem och la mig kände ja hur jag bara vela lägga mig och bara gråta helt utan anledning. Blivit alldeles för lite ensamtid att bara få vara i sin egna lilla värld och bara tänka på allt och ingenting. Ska bli riktigt skönt att komma igång med träningen påriktigt till veckan okså, boka in mig på pass osv.
Min bästa medicin justnu känner jag är sömn vilket det har blivit alldeles för lite av dom senaste dagarna.
Hoppas ni mår bra och glöm definitivt inte att tänka på er själva ibland för att slippa trilla in i onda cirklar och komplicerade "bubblor" som man sen får svårt att ta sig ur. Puss!


LOVELY FRIDAY

Solen strålar och jag ör på jätte bra humör idag. Var uppe med tuppen redan strax efter sju imorse.
Har hunnit hållt Farmor sällskap i ungefär en timme, tagit en moppetur på Ica och köpt frukt och bara myst ute i solen heltenkelt. Om ettag sticker jag ner på stan och umgås med Amanda och Antonia, drar en käk någonstans osv. Har heller inte varit i Delsbo på hela veckan för det har varit så otroligt mycket. Det som står i fokus för mig först och främst justnu är träningen och körkortet så det går i första hand. Men idag tar jag mig i kragen och drar dit lite senare i eftermiddag och spenderar hela kvällen där tillsammans med mina stjärnor. Toppen!


ATT UNNA SIG


TRÄNING

Kom precis hem från en timmes träning på gymmet, ord kan inte beskriva hur skönt det var och kände mig såhimla motiverad. Nästa vecka kommer jag börja boka in mig på combat pass osv tillsammans med Angelica och köra järnet. Aja, nu blir det lite hemma träning på småplocken som finns här innan jag tar moppen ensväng till Forsa och kirrar lite mojs till Amanda.
Lite senare tänkte jag dra på Ica och köpa mig lite frukt och så, sen in ensväng och säga hej till Mormor.
Avslutar den här dagen med en promenad tillsammans med min Kusin och pratar med henne eftersom hon inte mår speciellt bra justnu. Ännu en riktigt bra dag, härligt!



FRUKOST

Gjorde mig en brakfrukost alldeles för enstund sen, så nu är man mätt och belåten. Jag kommer stanna hemma från skolan imorgon okså vilket jag har varit sen i onsdags, altså igår. Det som skulle behövas nu är några timmars träning så om ungefär en halvtimme sticker jag ner på Gymmet och kör ett träningspass på nån timme. Skönt och superbra start på dagen! 


ATT TA HANDOM SIG SJÄLV

Hej igen, sitter på balkongen och dricker shake och läser om lite kändis skvaller.
Ska bara om några minuter bege mig till Gymmet för ungefär 2 timmars träning har jag bestämt mig för.
Efter träningen ska jag förmodligen umgås med Louise, ta moppen upp till Köpmanberget och ha det mys där och prata om allt å heltenkelt umgås. Bra Onsdag!


DET VAR PÅ TIDEN

Som rubriken. Det var på tiden att jag plattade igenom mitt hår vilket inte har hänt på ett helt halvår, hållt mig undan från att färga håret lika länge efter att jag klippte av det.
Aja, har precis ätit och nu ska jag ta moppen till Ica och köpa cancerpinnar innan jag träffar Felix. Hörshäj


MIN MORGONSTART

Vaknade för bara 10 minuter sen. Nu sitter jag fastklistrad och läser Körkortsböckerna med ett iskallt glas vatten brevid. Ska alldeles strax göra mig en god frukost och försöka pigga på mig lite.
Senare i eftermiddag sticker jag iväg på gymmet och tränar i några timmar, sen får vi se vad dagen har att bjuda på. Puss!


DAGENS LUNCH


BONEY M - RIVERS OF BABYLON



TUMMEN UPP


BRA VÄNNER ÄR SOM STJÄRNOR. DOM SYNS INTE JÄMT, MEN MAN VET ATT DOM ALLTID FINNS DÄR.

Hallå och god eftermiddag på er!
Kom hem ifrån skolan då klockan var runt halv ett, träffade Märta å Ida ensväng på Stan innan jag åkte hemåt.
Är full laddad med energi och har en heldel som står i fokus framåt. Imorgon kör jag igång med mitt Körkort och senare i eftermiddag då Pappa har slutat så drar vi till Hudikgym och fixar ett årskort till mig. Ska börja träna som en idiot och kämpa som saten med Körkortet så att det blir klart såfort som möjligt.
Ännu senare tar jag iallafall moppen till Forsa. Men innan ska jag laga mat å träffa Miriam ensväng osv.


LYX

Haft en riktigt härlig eftermiddag. Umgåtts med Antonia innan jag sjussade henne på stationen, varit hos mormor och varit å handlat med Mami.
Medans hon fixar käk så sitter jag å kikar på ett avsnitt av Maria Wern och mumsar lite chips.
Ännu senare ska jag hämta Miriam å sen får vi se vad kvällen bjuder på mer än en lång skön promenad med given musik i lurarna. :*



TIDIG SÖNDAGSMORGON

Kaos kväll igår. Slagsmål, bråk och som slutade med att snuten kom redan vid 10.
I slutet drog några vidare till Lars och bara tog det lugnt där innan jag å Antonia bestämde oss för att åka hem. 
Vi la oss ganska på direkten och jag vaknade redan strax efter nie, klart jag startar min morgon på balkongen i solen med bra musik. Nu ska jag hoppa in i duschen, göra lite frukost åt mig å Antonia och hoppas på att hon vaknar snart. Ännu senare sticker jag ut med Moppen och samlar en massa energi till den nya skolveckan. Puss!


PARTY DAGS


MY EYES



LJUS MYS

Har känt mig otroligt ledsen/nere idag. Alla har vi såna dagar men den här dagen har verkligen känts väldigt jobbig. Längesen jag faktiskt kände klumpen i magen av saknad utav någon. 
Tur att jag har världens bästa vänner vid min sida som alltid finns till då man känner såhär, ni är guldvärda!


VILA I FRID GAMMELFARMOR


"DROPPA ATTITYDEN SÅ BLIR DU SÄKERT UPPSKATTAD AV VÄRLDEN SEN."


ÄNTLIGEN

Som rubriken, ÄNTLIGEN. Moppen är påställd så nu är det bara att tuta och köra igen.
Invigde första moppe åket för i år med att åka till Antonia i Forsa, ska alldeles strax bege oss till Amanda och spendera våran Fredagskväll där framför TV:n med en massa gott. Mys!


"I'M READY TO ACCEPT YOUR MISTAKE."

Haft en både bra och dålig dag. Var på riktigt dåligt humör ettag för att inte KIK funkade och att alla konversationer där automatiskt försvann osv. Min eftermiddag/kväll har jag iallafall spenderat i Delsbo. Tagit det lugnt och bara umgåtts med bra personer. Träffade på en person idag som det vart riktigt upp-och-ner vänt med, men som värmde mig riktigt i hjärtat då jag såg. 
Imorgon är det Fredag och det betyder att det är helg och att man äntligen får sova ut igen. Ska på skolan först och direkt efter det så ska jag på Begravning i Frigge. Pappa har även ställt igång min moppe nu så att imorgon blir det till att inviga årets första moppe tur. På Tisdag ska jag gå på handledarutbildning med mina päron och har sökt körkortstillståndet så från och med då kommer jag kunna övningsköra i trafiken, nu blire kämpa som tusan så körkortet kommer till rätta händer såfort som möjligt. 
Nu blire en fet dusch innan jag lägger mig och lyssnar på lite musik och försöker sova, puss! :-)

MY DAY


PUSS


DITT LEENDE BLAND DOM LYSANDE STJÄRNORNA

Har precis kommit in efter att ha suttit på balkongen med tända ljus, lyssnat på hög musik i lurarna,sjungit för mig själv och heltenkelt varit i drömmarnas värld för enstund. Lätt det bästa avslutet på dagen. Legat och skrivit med lite bra folk på KIK okså under kvällen. Men med det här inlägget säger jag Godnatt. Hoppas på ännu en bra morgon dag med glada miner, kommer att spendera morgondagens eftermiddag och kväll i Delsbo med mina favoriter. Tummen upp!


"KÄNSLAN ATT INTE BRY SIG. DET SOM EN GÅNG VAR SOM VIKTIGAST FÖR MIG, ÄR INTE VIKTIGT ALLS LÄNGRE."

På särskilt måndagar är man trött och seg så jag bestämde mig för en hemma kväll hemma och bara mysa för mig själv och vara i min egna lilla värld. 
Har varit på jätte bra humör idag vilket har känts hur skönt som helst, hoppas på en tidig kväll efter att jag somnade sjukt sent inatt och inte kom upp förens klockan var strax före 8 imorse. Blev järnet till skolan och en massa stress och det är de värsta sättet att starta en morgon på tycker jag.
Aja, nu tänkte jag se några avsnitt av Solsidan, mysa på, tända lite ljus och lyssna på lite musik.
Puss :-)


8 APRIL 2013

Hallådär!
Precis hemkommen från en runda på stan sen klockan var strax efter tolv i eftermiddag.
Umgicks med lite olika, först tog jag en käk tillsammans med Angelica,Lollo och Lovisa. Ännu senare var jag med Peah,Bea,Agnes,Felicia,Sandra & Daniel enstund på Jambo innan jag tog bussen hem med Miriam tjugo i fyra. Riktigt mysig eftermiddag faktiskt!
Nu ska jag låta mobilen ladda ettag sen måste jag på Ica lite snabbt och göra lite ärender innan jag drar iväg och umgås med Felix vilket känns alldeles förlänge sen. Skriver något sen! :-)

 

SÖNDAG

Grå söndag med kyligt väder och snö, gillas inte från min sida.
Hade lite planer för idag men som blev kap så jag tog mig ändå i kragen och bestämde mig för en promenad, drog med Miriam på Ica och tog även ensväng till Mormor och hälsade på.
Ikväll har jag varit uppe hos Grannen med Mami ensväng och fikat lite och så. Nu sitter jag nermyst i rummet med tända ljus och en Loka päron brevid mig. Mums!
Ska försöka komma upp rätt tidigt imorgonbitti så att det inte blir en massa stress, småtaggad till skolan enbart för att få träffa alla igen. Men ändå vill jag bara gå ut och trycka i huvudet i snön. Hörshäj!


MITT LIV UNDER ÅREN

Jag har planerat in länge att skriva ihop ett inlägg och skriva om mig själv och hur mitt liv har varit under dom senaste åren. Tänkte att jag skulle dra ihop ett inlägg nu när jag både har tid och faktiskt lust till att göra det.
Jag heter iallafall Johanna Lindgren, är 18år gammal och bor i den lilla staden Hudiksvall. 
Jag har en storebror som heter Fredrik och är 23år. Han bor tyvärr inte hemma längre utan flyttade till Örebro för ett år sen och började att plugga vidare på Universitetet där. Han kommer hem så mycket som han hinner, ibland på vissa helger men på alla lov. Vi står varandra väldigt nära sen tidigare och kan prata med varandra om det mesta. Han har och ställer alltid upp för mig oavsett vad det handlar eller vad det har handlat om.
Förövrigt så bor jag tillsammans med min Mamma på Östra området en bit från stan. Har Pappa och släkten på hans sida samlade på samma område vilket har varit rätt jobbigt vid vissa tillfällen samtidigt som det har varit väldigt bra att vi kan springa i mellan till varandra. Jag har inte sån bra kontakt till min Pappa av vissa anledningar och för att vi för det mesta inte kommer så bra överens. Tycker lite för olika om det mesta och då är det lätt att allt bara blir fel och slutar med tjafs och tråkigheter bara. Så jag och han håller våran kontakt lite på avstånd eller vad man ska kalla det.
När jag flyttade tillbaka till Hudik år 2007 sen 3års boende i lilla byn Hassela så var jag den här tjejen som inte riktigt vågade säga vad jag tyckte, vågade aldrig säga ifrån om jag tyckte något var fel eller liknande. Min släkt gick alltid bakom min rygg och var lite för ärlig men som tryckte ner mig på botten. Det har fortsatt genom åren sen 2007, det har varit väldigt upp och ner det där. Den som jag har som mest kontakt med i min släkt av dom på Pappas sida är en av mina kusiner, Terese som nu ska sluta 7an. Jag och hon har alltid stått varandra nära och varit som syskon och kunnat prata om precis allt som sen stannat mellan henne och mig. Hon har varit den som gått i mellan och skyddat mig när det varit en massa prat vilket jag är sjukt tacksam över. Iallafall, när jag kom tillbaka till Hudik igen så gick jag om en klass och började i 6an tillsammans med 95orna, trivdes skapligt bra och förändrades ingenting alls under det skolåret. När jag kom upp i sjuan i Högstadiet på Östra skolan bytte jag klass i mitten av terminen och började umgås med ett litet tjej gäng bestående utav 6 tjejer. Var till en början väldigt rädd eftersom jag inte alls var van att ha många i min omgivning. Men ju mer tiden gick så började jag känna mig mer säker och blev mer öppen och pratglad som person tills vi kom upp i 8an. På höst terminen i åttan började jag halka in i helt fel banor. Föll pladask för en person som då betydde sjukt mycket för mig och som tillslut blev mitt allt och den ända jag såg som något att kämpa för. Missförstånd,prat och tjafs började uppstå snabbt och jag började bara må sämre å sämre. Det är en sån otroligt lång och komplicerad historia som skulle ta en evighet att sitta och skriva om. 
Men iallafall så blev det att ju mer tiden gick så slutade resten av Höst & Vår terminen med skolk, tårar och en massa tankar om att bara dra från allt upp tills vi gick på Sommarlov. På sommarlovet kände jag mig otroligt rädd och tom samtidigt som jag var grymt redo till att ge upp allt, det var bara det som mina tankar bestog av. Nätterna gick och jag kunde inte hålla tårarna inne nästan en ända kväll under sommarlovet heller. Jag låg där helt tom och visste inte vad jag skulle ta mig till på något sätt. Jag gav tiden en chans. Vi började i 9an, hela höst terminen och vår terminen blev till en ren mardröm. Lärarna började se på mig att jag inte alls mådde bra, anmälde mig till Soc, tvingade mig till kuratortider hit å dit. Jag började utsätta mig för saker som hade kunnat kostat mig livet, var nära på att ta ett sista förväl ett flertal gånger men något sa ifrån helatiden ändå.
Jag träffade en heldel nya vänner, började umgås väldigt mycket i gäng tillsammans med min fina vän Angelica som gjorde mig så otroligt mycket starkare som människa. Sen jag började umgås med henne som mest och lärde känna fler folk, så byggdes det som en ny kraft inom mig och jag började våga bara mer och mer vara mig själv, skydda mig själv och inte ta skit från någon. Under tiden som fortsatte att gå växte jag bara mer och mer och blev starkare. Trotts styrkan så var jag fortfarande så otroligt svag inom mig. Allt knas började påverka bara mer och mer hemma. Jag var alltid elak, arg och ledsen och slängde saker omkring mig och lät allt gå ut över min Mamma. Hon hade ingen som helst aning om varför jag mådde som jag mådde tills en dag. Då hon hittade mig i mitt rum nästan helt utan luft, tårarna bara sprutade och jag sa som det var, att jag heltenkelt inte pallade mer. Mamma & skolan blev allt mer oroliga, tillslut tog skolan bara mer och mer kontakt med Mamma som genast börja undra bara mer och mer. Jag fick knappt gå ut för att Mamma var så orolig att jag skulle göra något dumt eller skada mig själv. Varenda gång jag skulle iväg hade hon stenkoll och hörde av sig väldigt ofta. Tillslut en kväll då jag kände att jag inte kunde vara ensam med sorgen och tårarna när jag var hemma med henne så gick jag till henne som i sin tur direkt började fråga vad det var som var frågan om. Jag berättade precis hur jag kände och allt jag hade utsatt mig för. Dagen efter väckte hon mig och sa att hon hade ringt till BUP och anmält mig till ett Akutmöte för att hon blev så jävla orolig att jag skulle ta mitt liv efter flera antal besök vid slänten vid tågspåret som var en tradition för mig.
Jag fick börja gå hos flera olika psykologer, möten på både soc och skolan osv. Tiden fortsatte gå fort fram, massa saker uppstog som gjorde mig såhimla ledsen och drog mig till botten i omgångar. Möten fortsatte och BUP angagerade sig sjukt mycket bara för att jag skulle få tillbaka min livslust och fortsätta att kämpa å se mig själv som något positivt.
Jag började gå på Depressions tabletter som jag gör fortfarande som faktiskt hjälpte/hjälper mig en bit på vägen med mitt psykiska mående. Aja. Under vår terminen i 9an kämpande jag arslet av mig för att ens pallra mig iväg till skolan fast jag bara blev sittandes eller sprang upp till Angelica såfort hon fick rast för att jag inte klarade av att vara ensam. Var alltid så otroligt rädd när jag var ensam för jag visste aldrig ens själv hur det skulle sluta. 
Det var min sista termin på Öster och jag gruvade mig riktigt mycket för att sen börja om på nytt på en ny större skola med mycket folk och inte få se han jag höll kär på dagarna som jag var van. När tiden väl var inne då det var dags att gå ut 9an så släppte jag "sarjen" rätt snabbt då det gällde Öster.
På sommarlovet hade jag det såhimla bra, grymt umgänge och många bra minnesvärda stunder samtidigt som jag bar på sorgen.
Efter att sommarlovet var slut och det var dags för gymnasiet så kom jag,mami och BUP överensom att jag skulle ta ett "ledighets år" och börja på gymnasiet tillsammans med 96orna sen då dom skulle börja. Enbart för att dom såg på mig och kände att det inte skulle funka för mig eftersom jag mådde som jag mådde. Så blev det, jag fick ett helt år på mig att försöka rätta till mitt liv, tankar och känslor. Sen på vintern 2011 började jag hänga på Fritidsgården här i Hudik "BG". Jag började att spendera dagar och kvällar där tillsammans med nära och kära, lärde känna sjukt mycket nytt folk som gjorde mig allt starkare och starkare. Hängde där i omgångar till våren 2012 ungefär. Jag lärde känna allt mer och mer underbara människor under sista halvåret av 2012, fick många fler killkompisar som även idag betyder sjukt mycket för mig. Genom att jag blev så mycket starkare så började jag även fokusera mer på mina vänner hur mycket dom betyder och betydde för mig, och hur otroligt fina killkompisar jag hade vid min sida som faktiskt brydde sig om mig. Det gick allt lättare och jag lärde mig att hantera känslorna bara mer och mer och kände en lättnat inom mig. Jag slutade att gå till Psykologerna,BUP och SOC på prov, sen har det inte blivit att jag har gått dit något mer än att kollat blodtryck och dubbelcheckat bara lite smått om hur jag mår/känner jämfört med förut.
Aja, sista sommaren innan det var dags för gymnasiestart, altså Sommaren 2012. Den sommaren tog jag vara på så mycket som jag bara kunde. Missförstånd,tjafs och prat fortsatte såklart och jag blev väldigt ledsen många gånger. Men jag kämpande på som fan för att klara av livet så bra som möjligt. Sen i Augusti 2012 var det dags att börja gymnasiet. Eftersom jag kom in i den onda cirkeln i åttan och gav upp Högstadiet totalt pågrund av mitt mående så hamnade jag på IM, där man pluggar upp betyg för att sen komma in på någon linje. Jag hamnade där med 0 poäng från grundskolan eftersom jag inte klarade av skolan under mitt psykiska mående. Vissa har det svårare en andra och vissa klarar av så mycket mer och är starkare känslomässigt. Men för vissa kan det faktiskt vara en aning svårare att glömma en stor sorg och bara gå vidare. Att jag börja gymnasiet helt utan betyg är inte direkt något som jag är stolt över. Att vissa kan skämta till det som t.e.x. men du går ju på IM, kan du verkligen det här? och göra en kul sak av det hela är verkligen inge roligt att höra även om det är på skoj. Jag har en anledning till varför jag står där jag står idag. Under dom här åren har jag gått igenom en hel jävla resa och ingen har haft en ända aning om hur jag egentligen har mått. Det är ett under att jag står kvar på fötter idag, förstår inte själv hur jag har pallat. Jag skäms så fruktansvärt att jag hamnade där jag hamna men det är ingenting jag kan göra något åt eller råför. Jag kämpar fortfarande arslet av mig för att komma någon vart i mitt liv sen det brast totalt. Jag försöker le och vara glad och se allt på ett positivt sätt. Hade jag inte haft mina finfina vänner med familj under den svåraste tiden i mitt liv hade jag gett upp just den där kvällen. Finner inga ord för hur jävla tacksam jag är för att ni har pallat lyssna, tröstat och kramat om mig och tagit emot mig efter alla fall under dom här åren. Ni är guldvärda allihopa!
Iallafall så tänkte jag fortsätta. I vintras 2012 mellan Oktober-November nångång så började väldigt mycket att förändras i mitt väldigt snabbt, fler personer dök upp och kom in i mitt liv då jag började vara väldigt mycket i Delsbo osv. Jag började se mina killkompisar på ett mycket positivare sätt en innan. Började att umgås med dom bara mer och mer vilket funkade grymt bra och jag kände snabbt hur allt börja gå uppåt. Jag träffade fler nya människor som kom in i mitt liv, fick en helt ny synvinkel på livet. Tankarna och allt började mer och mer att svalna, lärde mig att kontrollera mina värsta känslor. Inte bry mig så mycket och bara leva livet och tänka på allt fint som fanns i mitt liv istället för att gräva ner mig i sorg för det jag inte hade/har. 
Även fast dom här åren varit förjävla komplicerade och kämpiga så har jag lärt mig så fruktansvärt mycket på samma gång. Jag har slutat slösa energi och tid på personer som inte slösar sin tid eller energi tillbaka. Försöker se framåt så mycket jag bara kan och uppskatta det fina som finns i mitt liv på ett mycketmycket bättre sätt än innan osv.
Från att vara den där frånvarande,rädda/fega tjejen som inte våga säga någonting nästan till att känna sig riktigt stark, vågar stå upp för den jag är och tar ingen som helst skit av någon. Är någon kaxig eller dum på mig, kan dom förvänta sig attityd tillbaka. Är inte ett dugg rädd för konflikter eller liknande överhuvudtaget längre. Jag är som en helt ny människa med andra tankar och med en helt annan synvinkel på livet. Jag har även lärt mig under åren att inte ta åt mig av släktens prat utan istället börja visa attityd tillbaka och verkligen sätter ner foten och visar att jag inte accepterar deras beteende längre.
Jag har dom jag behöver vid min sida för att fixa det här, världens bästa vänner och det är jag så otroligt glad över. Vad skulle jag göra utan er? 

LÖRDAGSMYS MED MIRRE

Sitter å pratar med Mirre med tända ljus å knaprar räkchips vilket var sjukt längesen jag åt nu. Mums!
Blev att hon kom till mig istället. Den här kvällen tänker jag avsluta på bästa sätt, nämligen en promenad och ringa till min fina vän Robin och kolla hur han mår. Puss!


VÄRDELÖST VÄDER


FESTLIGHETER I NJUTÅNGER

Blev helt andra planer för mig å Antonia igår. Då vi satt på bussen Påväg hem från Delsbo strax efter åtta igår kväll så träffa vi Elvina och några till på bussen som hade planerat festligheter hos henne senare på kvällen, vi bestämde oss för att hänga på och så blev det.
Vi blev faktiskt rätt så många och hade rätt trevligt bara det att jag mådde så sjukt illa. Lagomt skönt det var att krypa ner under täcket inatt när man kom hem!


VILKEN TOPPEN MORGON

Började min morgon med ett klassiskt balkonghäng i solen med bra musik, en kall cola och kikade igenom senaste Hänt extra tidningen. Såhimla skönt och behövligt!
Nu ska jag göra mig en riktigt god frukost innan jag gör mig ordning och börjar fundera på om jag ska åka till Forsa ikväll och umgås med Antonia å Diana eller om jag ska ta mig ensväng ut till Delsbo. 
Tar vara på dom sista lov dagarna ute i solen och försöker hålla mig så sysselsatt som möjligt, underbart!


VÅRNYTT

Lovade ju att jag skulle slänga in ett inlägg när jag kom hem på ett foto av mitt nya linne som jag köpte idag. Ber om ursäkt för grymt dålig bild och kvalitén på bilden, men var tvungen att ta den via mobilen.
På bussen hem fick jag även sällskap av en riktigt saknad vän. Diana hoppade nämnligen på i Forsa efter att ha varit hos Antonia. Hann med å prata om en heldel och fick oss ett gott skratt av en tant som satt vid sätet framför som vägrade hålla munnen stängd. Hihi, nu blire till att tända lite ljus, äta upp det sista av morötterna och dippen som blev kvar sen igår. Sen avslutar jag den här dagen med att prata några ord med Robin innan jag hoppar till sängs. Bra Torsdag!


DELSBO

Så äckligt jävla irriterad, mitt humör som var på topp är plötsligt längst ner och är sjukt förbannad. Så sjukt uppretande när ens släkt alltid ska lägga sig i saker dom inte har någonting med att göra och yttra sig om saker dom gör själv fast på ett värre sätt. Tur att jag är i Delsbo och har grymt folk runt omkring mig som gör mig på bättre humör igen.
Åker hem ikväll någongång.
Var på stan tidigare idag med Antonia å Robin och köpte ett sjukt gulligt vitt vår linne som jag har kollat på länge och som äntligen var på rea. Lägger upp ett inlägg och en bild på det när jag kommer hem. Puss! :*


MYSIG ONSDAGSKVÄLL

Var iväg och handlade för ettag sen. Kom hem och började att tända massa ljus & gjorde det mysigt i rummet. Resten av kvällen för mig blire filmkik, en varm dusch och tillsist en promenad med musik i öronen. Får se om jag eventuellt tar ensväng till Miriam okså ännu senare!


SECONDHAND

Imorse bestämde jag å Mami att vi skulle ta oss ensväng till Näsviken till Dakapo "Secondhand" för att kika lite. Dels för att det var väldigt längesen och för att jag och hon skulle få lite mer tid tillsammans eftersom det är väldigt sällan det händer. Vi åkte på både Dakapo möbler och där det finns kläder och så.
I klädesväg fick jag med mig en vit blus som ni kan se på bilden nedan, riktigt nöjd och otroligt billigt. En ynka tjugolapp, så då tänkte jag att jag inte kunde låta bli.
På möbler blev det en ny TV bänk/byrå och två speglar som jag precis har satt upp i rummet. Tjusigt!


3 APRIL 2013

Kände att det var dags att damma av Digitalkameran som jag fick i Julas förförra året, inte använd mer en kanske 2 gånger sen dess. Faktiskt är den riktigt bra så det blev några kort som jag tänkte dela med mig utav.
Har beslutat mig för att börja knäppa mer med den och försöka få med den så mycket som möjligt eftersom den är väldigt behändig okså, å sen för att se till att det blir bättre uppdateringar. Varit lite smådött nu ettag men jag lovar att skärpa mig från och med nu. Puss!




MÖLJEN


MOT STAN

Sitter på bussen ner på stan med Melissa. Ska umgås med Robin å Lollo enstund, kika lite å dra och käka.
Tidig morgon och solen strålar, riktigt skönt!


I FORSA

Är i forsa och myser med brudarna framför Top model Sverige och tjockar i oss lite onyttigt. Ska strax åka hemåt, sjukt trött och känner att jag bara vill vara själv. Mycket tankar justnu, orkar inte riktigt med och då är sömn det bästa.
Imorgon blire stan och ensväng till Dakapo med Mami, så mycket merän så har jag inte att komma med justnu. Kisses :*


RSS 2.0