DANI M - NAIV

Livet kan kännas lättare om man har mål att sträva efter och kämpa för. Nu under sommaren har jag några mål som jag ska ha klarat av innan skolstarten i Höst.
1. Gå ner 5 kilo.
2. Bli rökfri.
3. Inte tänka för mycket i onödan.
Varför jag vill gå ner i vikt är för att jag är så sjukt less på att gå runt och känna mig tjock. Man mår alltid bättre av träning okså för den delen.
Varför jag vill bli rökfri är för att jag känner att det totalt har gått över styr och det kostar alldeles för mycket pengar i månaden och luktar förjävla äckligt.
Dom två punkterna är dom 2 viktigaste av dom 3. Jag ska verkligen kämpa arslet av mig för det här nu. Börja med att trappa ner med cigaretterna och sen börja gå fler promenader, ha bestämda träningsdagar på gymmet osv.
Punkt tre, jag har alltid varit en person som tänker alldeles för mycket i onödan. Ligger i familjen okså eftersom min mamma och storebror är precis likadana. Det trycker ner mig själv väldigt mycket på ett negativt sätt som kan göra mig riktigt ledsen vid vissa tillfällen.
Den här sommaren ska för mig iallafall bli den bästa. Umgås med bara bra folk, uppleva en massa nytt och leva livet heltenkelt. Jag har verkligen grymt bra vänner som har en stor betydelse i mitt liv och som jag är så tacksam över att jag har. Sen har jag både en riktigt bra Storebror & Mamma som alltid ställer upp så gott dem kan vad det en gäller vilket känns sjukt skönt. Det gäller att se på det vackra som finns i ens liv istället för att gräva ner sig i sorg utav det man inte har. Superviktigt enligt mig!
Nu ska jag ta och hoppa till sängs och sova ut riktigt ordentligt imorgon, puss :*

Trackback