SVAR PÅ KOMMENTAR

Jag fick frågan hur jag har lyckas fått mitt hår att växa till sig efter att ha haft väldigt trasigt hår och hårförlängning hit å dit. 
För det första så har jag helt slutat att använda hårförlängning, jag använde clips ett bra tag då håret bara blev mer slitet å blev tvungen att klippa av de gång på gång. Eftersom att jag vägrade gå med mitt korta så provade jag en annan variant. Satt i extensions hos frisören 2 gånger. Ena gången lyckades jag ha det i nästan 4 månader, andra gången knappt 1 månad för att jag fick dålig kvalité på själva löshåret. Det slet absolut inte lika mycket som de gjorde när jag använde clips. Det började växa igen då jag istället hade i extensions. Men sen när jag slutade med hårförlängning överhuvudtaget så började jag med bra men dock dyra hårprodukter som reparerade med mitt hår och gjorde det lite friskare (använder dom fortfarande). Jag började att försöka tvätta håret så sällan jag bara kunde/kan, enligt frisören ska man göra det och sen klippa 1 cm var tredje månad för att det ska växa fortare.
Det är många som är rädd för att gå till frisören för att man oftast får håret helt avklippt, men jag har hittat min perfekta frisör som jag trivs väldigt bra med och som bara tar lite på det värsta. Sist när jag var där vilket var inte alls längesen var första gången i mitt liv som jag fick höra av en frisör att hon var imponerad av mitt hår för att jag hade hållt de friskt och att de hade växt en bra bit sen hon satte i mina extensions sista gången. Blev så himla glad och kändes så skönt att jag äntligen har lyckas börjat fått mitt hår att växa och att de inte alls är lika slitet som det har varit.
Har haft väldigt trasigt hår i flera år, började när jag blekte det 2007 första gången och inte kunde bestämma mig. Förstörde håret med över 30 blekningar sammanlagt å många andra färger så mitt hår var alldeles stripigt och gick av konstant. Idag är det ett helt halv år sedan jag färgade det sist och håller mig till mitt naturliga bruna.
Börjar med schampoot, låter verka i 1 minut. Sköljer ur, häver i hårinpackning (spelar ingen roll vilket hårinpackning det är eftersom schampoot och balsamet är väldigt bra.) låter verka i 2-3 minuter. Sköljer ur å tar balsam (bara lite grann, som en tia ungefär.) låter verka i 1 minut å sen sköljer ur.

Handduks torkar håret och smörjer in håret med det här värmeskyddet, det absolut bästa som även frisörerna använder. 
Tar hårfönen och blåser det torrt för det mesta men ibland brukar jag bara torka de med hårfönen litegrann å sen låta resten självtorka.
Spelar inte sån stor roll om man fönar håret när man har de där värmeskyddet, sliter inte mycket alls och försök även ha på lägsta värme på hårfönen. 
Sen tar jag plattången och antingen plattar igenom hela håret eller ingenting överhuvudtaget. Det som är så bra med det här värmeskyddet är att det behöver plattångens värme för att kunna ge effekt. Dock använder jag nästan aldrig plattång längre, väldigt sällan. Så det är ju okså ett alternativ att strunta i den och de ska man ju helst göra.
Har börjar platta mitt nästan bara vid speciella tillfällen eller då jag känner för det. Max 2 dagar i veckan!
Mitt hår ser ut såhär nu och jag är nöjd med min längd och väntar bara på att det ska bli längre å längre. Dock är håret oplattat på bilden så det är längre egentligen. (Förlåt för dålig snabbtagen bild.)

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback